Racspa

 

Legend Boucles @ Bastogne 2019 / Challenger

 

Charles Blérot en Antoine Dauby, rijders uit de regio winnen  een BMW dubbelslag

 

Nadat ze al de krantenkoppen haalden tijdens de etappes op zaterdag, hielden de rijders uit de regio, Charles Blérot en Antoine Dauby (BMW 325i), ook vast aan een stevig ritme tijdens de RT’s in de bossen op zondag. Op geen enkel moment verloor dit team, dat de proeven in de regio goed kent, de leiding van de wedstrijd. Ze werden dus de best presterende ploeg van deze Legend Boucles @ Bastogne 2019 in de categorie “Challenger”, die heel wat verrassingen in petto had. Uiteindelijk haalden ze de belangrijkste overwinning binnen uit hun rallycarrière…

 

We lieten onze ervaring in de rally spreken, onze goede kennis van de regio en de beheersing van onze BMW 325i, die we nochtans pas onlangs hebben aangeschaft”, verklaren Charles en Antoine in koor. “Het belangrijkste was vooral van fouten te vermijden en een goed en snel ritme aan te houden. Dat lukte ons, we zijn erg opgetogen!”

 

De Duitse wagens uit Beieren waren dit jaar trouwens de te slagen auto’s, aangezien Guino Kenis en Bjorn Vanoverschelde (BMW 2002 Ti) ook hun tweede plaats van de zaterdag bevestigden. Zij eindigden op zondag op 76,70 punten van de winnaars van het weekend.

 

Dat betekent dat de toppers van de editie 2018 te lijden hadden… Beginnen we met Yves Deflandre en Théo Surson, die diverse problemen kenden op zaterdag alvorens op zondag van de baan te gaan. Er was weinig schade aan de oranje Porsche 911 maar ze zaten vast en konden niet verdergaan… Johnny Delhez en Eddy Gully (Ford Escort MK2) kenden nauwelijks meer geluk. Nog maar eens schitterden ze op zaterdag om dan zondag pech te kennen. Een gebroken trekstang aan de achterbrug maakte een einde aan hun hoop op een podium, dat nochtans binnen hun bereik lag. Jean-François Olivier en ‘Gene’ Magnette (Ford Escort MK2), derde nog verleden jaar, werden gehinderd door een haperende koppeling die uiteindelijk de reden voor hun opgave zou vormen.

 

Over de loop van de dag lieten André en Guillaume Lausberg (Porsche 911) steeds betere resultaten optekenen. Ze werden vorig jaar nog tweede maar moesten zich deze keer tevreden stellen met de bronzen medaille en de voldoening van een goed uitgevoerde job. Dat was ook het geval voor de onnavolgbare Julien Collette en zijn copiloot Xavier Huberlant (Opel Kadett GT/E) Zij gaven blijk van een te duchten efficiëntie in moeilijke omstandigheden en besloten de wedstrijd aan de voet van het podium, voor Pascal en Germain Moutschen (Porsche 911), de Fransen Jacques Thibon en Didier Reynouard (Ford Escort MK2), René Brugmans en Eric Gressens (Ford Escort MK2), Manu Eggermont en Edouard de Braekeleer (Toyota Corolla), Victor Burtomboy en Frédéric Hannoteau (Peugeot 205 GTI) en Luc Caprasse en Christophe Marquet (Audi Quattro).

 

Kortom, de categorie ‘Challenger’, die de aanhangers groepeert van de Regularity aan 80 km/u, bevestigde zijn succes in het tweede jaar van zijn bestaan en breidde zijn clubje van mogelijke winnaars uit. Dat is een goed teken voor de toekomst…

 

 

Rechtenvrije foto’s: Letihon.be

 

Eindklassering (algemeen)

 

  1. Blérot-Dauby (BMW 325i)
  2. Kenis-Vanoverschelde (BMW 2002)
  3. Lausberg-Lausberg (Porsche 911)
  4. Collette-Huberlant (Opel Kadett GT/E)
  5. Moutschen-Moutschen (Porsche 911)
  6. Thibon-Reynouard (Ford Escort MK2)
  7. Brugmans-Gressens (Ford Escort MK2)
  8. Burtomboy-Hannoteau (Peugeot 205 GTI)
  9. Eggermont-De Braekeleer (Toyota Corolla 1600 GT)
  10. Caprasse-Marquet (Audi Quattro)
  11. Prégardien-Durand (Ford Escort MK2)
  12. Glesner-Mostade (Porsche 911)
  13. Robert-Van Rijckevorsel (Porsche 911)
  14. Moortgat-Lopès (Porsche 911)
  15. Bernes-Gresse (Opel Ascona B)  

 

Racspa